Äänestä parasta rekrytointikampanjaa
Ilmiöntekijät
Nurmijärven kunta


Nurmijärven kunta rekrytoi Ilmiöntekijät -videokampanjallaan useiden eri alojen ammattilaisia kuntatyöhön.
Ilmiöntekijät -rekrytointikampanjan tavoitteena oli vauhdittaa Nurmijärven kunnan rekrytointia ja vahvistaa kunnan työnantajakuvaa. Samalla kampanja ravisteli kuntatyöhön liittyviä ennakkoluuloja ja esitellä kunnassa tehtävän työn merkityksellisyyttä. Erityinen taktinen tavoite oli tehostaa vaikeasti täytettävien työpaikkojen – kuten rantapelastajien ja varhaiskasvattajien – rekrytointia.
Lavikaisen tähdittämä video keräsi huiman suosion ja 1 200 klikkausta työpaikkailmoitukseen. Video noteerattiin niin Helsingin Sanomissa kuin YleX:n aamushowssakin.
”Ja mikä parasta, vuonna 2022 saimme rekrytoitua osaavat rantapelastajat, ja uimarannat saatiin pidettyä turvallisina läpi kesän myös viikonloppuisin”, kunnasta kerrotaan.
Tule caveriksi!
Caverion

Kiinteistötekniikan alalla toimiva Caverion rekrytoi uusia työcavereita Tiktokiin räätälöidyn Tule caveriksi -kampanjan avulla
Caverionin ratkaisu rakennusalan osaajapulan aiheuttamiin rekrytointivaikeuksiin on herättänyt innostusta sosiaalisessa mediassa. Tiktokiin räätälöidyn Tule caveriksi -kampanja toi esiin kiinteistötekniikan toimialaa ja muuttaa mielikuvaa hieman jähmeästäkin toimialasta.
Kampanjan tärkein tavoite oli Caverionin brändin ja työnantajakuvan vahvistaminen ja oikeiden osaajien tavoittaminen – ja siinä se myös onnistui. Kampanjan myötä Caverionin vastaanottamien hakemusten määrä on kasvanut 65 prosenttia, kampanja on kerännyt yli 2,3 miljoonaa katselukertaa Tiktokissa ja tavoittanut lähes 400 000 henkilöä Facebookissa, Instagramissa ja Linkedinissä.
Markkinointijohtajaa etsimässä
UKKO.fi
UKKO.fi rekrytoi uutta markkinointijohtajaa toukokuussa 2022 Helsingin Sanomien etusivulla.
Kampanjan tavoitteena oli saada tiimiin markkinointijohtaja, joka jo ilmoituksen perusteella istuutuisi UKKO.fi:n yrityskulttuuriin, jakaisi ukkolaisten arvot ja olisi osaamiseltaan ja asenteeltaan juuri oikeanlainen tyyppi.
Rohkea rekrytointikampanja osoittautui menestykseksi: yritys löysi uuden markkinajohtajan lukuisten hakemusten joukosta, ja työpaikkailmoitus keräsi yli 5 000 lukukertaa, joista 91 prosenttia tuli HS.fi-sivuston tai Helsingin Sanomien paperiversiossa olleen QR-koodin kautta. Lisäksi kampanja herätti paljon huomiota sosiaalisessa mediassa, jossa kampanjaa jaettiin sekä ukkolaisten että esimerkiksi rekrytointialan ammattilaisten keskuudessa – kommentteja tuli tulvimalla etenkin rekrytoinnista vastaavalle.